Přeskočit na obsah

Aqua Ads aneb jak jsme chtěli kampaň Bez odpadu

(case study z archivu DigitalAd)

Já vím, že ve světě lidí existuje vždycky nějaké téma, které je chvíli „v módě“. Chvíli je to globální oteplování, chvíli týrání zvířat, chvíli zas to, jak by lidi neměli produkovat odpad. Já tomu fandím, abych řekl pravdu, na můj psí život to moc velký vliv nemá. Ale jak jsem pochopil ze svých dnů prospaných v naší kanceláři, tak když si něco přeje klient, musí se pro to udělat maximum!

A tentokrát to nebylo jiné. Náš klient vydavatelství Mladá fronta – divize Knihy totiž v létě vydával knížku s názvem „Bez odpadu“, která by měla inspirovat čtenáře k omezení produkce odpadů,
a chtěl pro ni od nás navrhnout nějaký originální způsob propagace. No a to by v tom byla zakopaná kočka, aby mí lidští kolegové s něčím nepřišli! „Co třeba reklama na popelářských vozech? Nebo na odpadkových koších?“ padalo v kanceláři za návrhy a já usoudil, že moje asistence nebude potřeba a je čas si schrupnout.

Jak se o pár hodin později ukázalo, zas taková legrace to nebyla. Věděli jste například, že Pražské služby využívají plochy na svých „popelářských“ autech výhradně pro HR sebekampaně? No mně to přijde škoda, ale co s tím nadělám! Využívat plochy na odpadkových koších pro účely reklamy vedení velkých měst neschvaluje, a to v rámci omezování reklamy – o tom jsem vám ostatně říkal už v případě Prague Pride (Přečíst si to můžete zde).

A tak jsem začal dávat pozor. „A co takhle udělat reklamu bez odpadu?“ navrhla moje panička
a sklidila za to nechápavé pohledy svých kolegů. Zavolala si je ke svému počítači a cosi jim tam ukazovala. Jak jsem z jejich hovoru pochopil, existuje způsob, jak nastříkat požadovaný motiv přímo na chodník – ne nějakou barvou nebo přípravkem, ale čistou vodu. Svým způsobem tak nejen že nevytvoříte odpad jako například při klasickém výlepu, ale dokonce motiv na ulici vzniká skutečným čištěním! Voda se na chodník nastříká pod velkým tlakem přes šablonu, čímž se odstraní nanesený prach a motiv pěkně vynikne. No vážně! Sám bych tomu nevěřil, kdybych na takovém motivu nestál vlastníma packama!

Ve spolupráci s firmou Aqua Ads jsme takových motivů měli v Praze nakonec celkem 9, vždycky poblíž nějakého knihkupectví – aby si lidé, které knížka nadchne, mohli hned skočit do obchodu a koupit si ji. Představte si, že takový motiv vydrží viditelný několik týdnů, vždycky v závislosti na tom, jak moc se v lokalitě třeba práší, nebo jaké je počasí. V rámci kampaně jsme vydali i nějaké PR výstupy – sečteno a podtrženo, nevyprodukovali jsme ale opravdu ani kousek odpadu, není to skvělý? Jsem teď nově fanda ekologie.

Štítky: