Přeskočit na obsah

Mezinárodní hudební festival Český Krumlov aneb když to do sebe pěkně zapadá

(case study z archivu DigitalAd)

Nevím, jak předvánoční stres zvládáte vy, ale já jsem rád, že už je konečně klid. Jak jsem se naučil pozorováním lidí v jejich pracovním prostředí, prosinec není jenom o objednávání dárků přes internet, když se zrovna nikdo nedívá, a o hledání nejlepšího receptu na vánoční cukroví, které vytře zrak i vaší tchýni. V našem odvětví je prosinec hlavně ve znamení předvánočních kampaní a velkého množství práce!

Většina kancelářského cvrkotu jde mimo moje psí uši, ale jednu kampaň jsem přeslechnout nemohl, a to startující předprodej na 29. ročník Mezinárodního hudebního festivalu v Českém Krumlově. Ne snad že by moje uši byly tak vycvičené na vážnou hudbu světové extratřídy, ale pamatoval jsem si pár záblesků z loňského léta: „Překonáváme loňské prodeje vstupenek o 20%!“ nebo „Tržby jsou v letošním roce o 12% vyšší, než byly loni!“ to je zlomek výkřiků, na které si vzpomínám. Všichni se tvářili nadšeně a já pochopil, že tahle kampaň se nám opravdu povedla!

Ono taky není divu, protože na ní makali dlouhou dobu vlastně skoro všichni z naší malé, ale útulné kanceláře. Online, print, televizní spoty, PR výstupy, outdoor plochy, … to všechno byly jednotlivé součásti kampaně, které jsme vzájemně museli koordinovat, až mi z toho šla hlava kolem. Celá kampaň trvala přes půl roku a jen v online reklamě bylo použito přes 120 různých strategií cílení od vyhledávací reklamy, přes příspěvky na sociálních sítích až po programatickou část kampaně, kde jsme využívali jak klasické bannery, tak prémiové formáty i videospoty.

To, že se takhle kombinovaly všechny mediatypy (od pro mě nehmatatelného online, až po venkovní billboardy) způsobilo, že lidé vstupenky kupovali víc a víc – to vidíte na rostoucí zelené křivce na grafu. Postupem času se zlepšovala i proklikovost v online kampani – přestože modrá křivka s počtem doručených zobrazení v programatické reklamě se nijak dramaticky v poslední třetině kampaně nezvedá, prokliky označující oranžová křivka jde prakticky neustále nahoru. Co jsem tak pochopil, je to proto, že díky celé kampani o festivalu ví čím dál více lidí, a tak jsou jim i bannery na internetu povědomější a spíš na ně kliknou. Zkrátka všechno to do sebe pěkně zapadá!

Jak jsem už říkal – předprodej na ročník 2020 byl již zahájen, tak kdo z vás si
tenhle skvělý festival letos nenechá ujít?

Štítky: